DISNEY crea concurs de curts per ROGUE ONE

Les franquícies de Star Wars i Marvel són probablement els millors negocis que ha fet Disney en els últims anys, tan sols les cintes més recents ( ‘The Force Awakens’ i ‘Captain America: Civil War’) li han produït ingressos per més de 3 mil 200 milions de dòlars en conjunt, segons dades de Box Office Mojo. 

Actualment la casa de Mickey prepara l’estrena de ‘Rogue One: A Star Wars Story’ i com a part de l’estratègia de màrqueting va anunciar un concurs de curtmetratges animats en stop motion, en el qual els fans podran explicar les seves històries utilitzant joguines relacionades amb el spin-off de la saga de Star Wars.

Això coincideix amb que Disney ii Lucasfilm, presnetó -a quatre mesos de distància del estrena-, una sèrie de licensing de figures d’acció creades per diverses marques, entre elles, Hasbro, Mattel, Lego, Funko, i la pròpia botiga de marxandatge de la companyia de Burbank, Califòrnia.

L’objectiu és llançar curts en stop motion -ja va publicar el primer- al llarg del mes de setembre com a part de la campanya de màrqueting de ‘Rogue One’, mentre que el concurs comença el 30 de setembre -el mateix dia en què els joguines estarà a la venda-.

El recurs d’un concurs és usat per les marques per reforçar l’engagement amb l’audiència, això permet generar expectativa, alhora que involucra a la gent amb el concepte o idea que es busca transmetre.

Altres casos que han creat un concurs per atreure públics és Instagram, que el maig passat va llançar la convocatòria #WaterinMotion, oberta a agències i creatius perquè realitzessin vídeos curts. La idea va ser creada amb motiu del Festival Cannes Lions 2016.

Un exemple més és el de Nintendo, que el mes passat va llançar un concurs en aliança amb la firma de moda japonesa, Uniqlo, en el qual els participants crearan dissenys d’estampat per a una platja inspirada en la marca i els personatges de les seves franquícies. L’objectiu de la T-shirt Grand Prix 2017 és promocionar la consola NX.

(font: www.merca20.com)