La indústria joguetera multiplicarà les seves vendes al desembre

Segons es desprèn de les dades proporcionades per l’últim estudi “El Canal detallista en el sector jogueter 2016” de Fintonic, la marcada estacionabilidad del mercat del joguet continua sent una constant, any rere any. D’aquesta manera, el 48,7% del negoci del sector es concentra en la campanya de Nadal, la qual comprèn des de novembre a gener, tot i que és al desembre quan es produeix una major activitat. Durant aquest mes les cadenes detallistes de joguines obtenen el 26,9% de la seva facturació anual i multipliquen per quatre les seves vendes respecte a la resta de l’any. No obstant això, el 4 de gener és la data més important per a les botigues de joguines, que obtenen en aquesta jornada el 6% dels seus ingressos de Nadal, tal com revela Fintonic.

Així mateix, les compres d’última hora també són una tònica habitual entre els consumidors espanyols. Els dies previs a les festivitats de Nadal i Reis reuneixen el 20% i el 19% de les compres nadalenques, respectivament. Mentre que el pont de desembre suposa el 9% de les vendes de la campanya. Per la seva banda, aquells compradors de joguines d’entre 25 i 44 anys destinen una mitjana de 112,2 euros a l’any a l’adquisició d’aquest tipus de productes. Desembre és el mes en què la despesa mitjana és més alt, amb 75,2 euros de mitjana, seguint-li novembre, amb 59,5 euros i gener amb 54,7 euros.

Toy ‘R’ Us, Juguettos i Imaginarium són les cadenes de joguines favorites dels consumidors espanyols; ja que, segons les dades proporcionades per Estudis Fintonic, aquestes tres companyies representen el 63% del mercat detallista d’aquest sector. Toy ‘R’ Us registra una despesa mitjana de 84,8 euros al desembre i 62,5 euros al gener. En segon lloc, Juguettos registra 54,4 euros i 40,8 euros, en els dos mesos. Mentre que Imaginarium se situa en tercer lloc amb 47,1 euros i 37 euros.

 

(Font: www.key4communications.com)